U proteklim danima, Кopaonik je bio domaćin sastanka predstavnika 20 planinskih centara iz 8 zemalja regiona, kao i kompanija koje se bave infrastrukturom, razvojem i digitalizacijom centara. “MoReSCE”, brend koji su 2013. godine razvili “Skijališta Srbije” u saradnji sa Centrom za istraživanja i studije turizma, okuplja lidere u industriji planinskog turizma na svakih 5 godina. Ovogodišnji skup se bavio temom investicija i inovacija, sa ciljem unapređenja konkurentnosti, boljeg pozicioniranja i lakše dostupnosti planinskih centara.

Učesnici iz Srbije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije, Crne Gore, Rumunije, Bugarske i Turske, kao i lideri u industriji veštačkog osnežavanja, planiranja, razvoja i digitalizacije, razgovarali su o raznim temama koje utiču na konkurentnost i razvoj, poput virtuelnih šopova za ski karte, produžavanja letnje i zimske sezone, oporavka centara nakon kriza i mnogim drugim. Samit planinskih centara Centralne Evrope “MoReSCE” održan je na Кopaoniku u hotelu “Viceroy” u trajanju od 28. do 30. marta, a okupio je preko 100 delegata, kao i predstavnike Ministarstva turizma i omladine Srbije i Ministarstva ekonomskog razvoja i turizma Crne Gore.

Ove godine, slogan skupa bio je “Investicije i inovacije u planinskim centrima”, a s obzirom na to da je ova industrija dosta pogođena pandemijom, ratom i klimatskim promenama, ključne teme su se ticale investicija, unapređivanja i daljeg razvoja ski-centara. MoReSCE je i ovaj put pozicionirao Srbiju kao lidera u oblasti razvoja planinskih centara, a Skijališta Srbije su se pokazala kao primer najboljih praksi. Posebno je radostan bio izbor hrane nultog kilometra Кopaonika i vina iz Fruškogorskog vinogorja, sa učešćem 7 vinarija i jednog proizvođača sira.

Foto: Skijalista Srbije