Xross Challenge, prva srpska enduro trka, uspešno je završen u nedelju na Kopaoniku, gde su proglašeni i najbolji vozači u četiri različite klase. Na ovaj smeli poduhvat odlučilo se čak 200 vozača koji su u petak stigli u Rtanj i nestrpljivo čekali jutro kako bi krenuli stazama koje su organizatori sve do tada držali u tajnosti.
Prvog dana započela je borba za startnu poziciju u klasi „malih“ motora, a takmičare na „velikim“ motorima čekala su dva specijalna ispita.
Posle uzbudljive „off-road“ vožnje kroz šume, blato i potoke, najbolji u Teškoj kategoriji bio je Stevan Stanković na „hondi XR“ sa ukupnim vremenom 0:23:04.
Foto: Predrag Vučković
Prvog dana započela je borba za startnu poziciju u klasi „malih“ motora, a takmičare na „velikim“ motorima čekala su dva specijalna ispita.
Posle uzbudljive „off-road“ vožnje kroz šume, blato i potoke, najbolji u Teškoj kategoriji bio je Stevan Stanković na „hondi XR“ sa ukupnim vremenom 0:23:04.
Foto: Predrag Vučković
Što se tiče klase B, čije se rute nisu značajno razlikovale od onih u najtežoj klasi, tu se najbolje pokazao Branislav Ðurović, koji je na „KTM-u 450 exc“ uspeo da za 2:22:19 završi trku.
Takoðe, ističemo da je jedina dama koja se borila rame uz rame sa jačim polom, bila Miša Bojović koja je sa svojim „KTM adventure 640“ zauzela 20. poziciji u Teškoj kategoriji.
Tako je tek prva trka ove vrste u Srbiji uspešno završena, KTM motocikli su dominirali, a takmičari iako umorni i prljavi na kraju su bili zadovoljni. Ono što je dobro je da Xross tim ima dugoročne planove za razvoj enduro
sporta u Srbiji.
Foto: Predrag Vučković
– Smatramo da je “X kross čelendž” trka uspela i s obzirom na to da je bila prva uspeli smo da je odradimo po svetskim standardima, tako da samo zadovoljni.
Nikakvih problema nije bilo, osim par lakših povreda što je i sastavni deo svakog enduro takmičenja. Sledeće godine Xross Challenge biće opet na Kopaoniku, a od narednih godina koristićemo i druge planinske resurse
Srbije – navodi Nikola Belić iz Xross tima.
Takođe, Xross Challenge trka ne bi mogla da se održi u ovom obliku da nije bilo pomoći i razumevanja od strane JP Skijališta Srbije, GSS-a, Nacionalnog parka Kopaonik, kompanija RenoNisan Srbija, Red Bul, Pro Moto
centar, Katerpilar, Tošiba, Doga štamparija, IPON, Charger, City flayer i drugih.
Foto: Predrag Vučković