Ovogodišnjoj sezoni još nije došao kraj, a u „Skijalištima Srbije“ već je ostvareno dva miliona vožnji i rekordan januarski prihod.
Taj prihod je skoro 70 odsto veći nego prošle godine kaže za „Blic“ Dejan Ljevnaić, direktor „Skijališta“.
Kako ste zadovoljni ovogodišnjom sezonom?
Prvog meseca ove godine ostvarili smo prihod od 219, 2 miliona dinara, što ovaj mesec čini najuspešnijim do sada. Gledano na nivou cele sezone, prihod nam je 16 odsto veći nego prošle godine. Otvorili smo žičare Krčmar i Gvozdac, produžili stazu Gvozdac za 400 metara, produžili ski lift Malo Jezero. Ono što fali Kopaoniku je gondola iz Brzeća, gondola iz Vikend naselja i Jošaničke banje, kao i veći broj staza.
Pored Kopaonika, Stare planine i Tornika, sve popularnija je Brezovica?
Ski centar Brezovica sadugačkim i strmim stazama i sa više od 100 dana prekrivenosti snegom ima ogroman potencijal za zimski turizam. Od 2008. godine do danas uložili smo u ovo skijalište 1.5 miliona evra. Bolji uslovi za skijanje doveli su do toga da više od 3 hiljade skijaša dolazi ovde vikendom, što nije zabeleženo u poslednjih 15 godina.
U našim ski centrima sve je veći broj stranaca. Odakle dolaze?
Najveći broj gostiju dolazi nam iz Rusije i to organizovanim čarter letovima Moskva-Niš. Lepa vest je da su ovi letovi popunjeni do kraja februara. Ove godine na Kopaoniku imamo i veliki broj turista iz Rumunije, a dolaze i iz Grčke, Turske i iz bivših republika. Posebno nas raduje to što među strancima ima dosta gostiju iz zemalja koje imaju razvijen zimski turizam.
Da li su cene ski pasa previsoke za naš standard?
Ski karta na Kopaoniku ubedljivo je najjeftinija u Evropi. Ski pas Banskom, koji je najpribližniji Kopaoniku, skuplji je za 60 evra, dok se sa skijalištima u Austriji ne treba ni porediti, jer su ski karte skuplje za 100 evra u odnosu na naše. Takođe, treba razbiti mit o jeftinom smeštaju u evropskim ski centrima, jer su naše cene u odnosu na ono što se dobija više nego opravdane.
Uštedeli 104 miliona
Ljevnaić kaže da su „Skijališta“ smanjenjem troškova ostvarila ukupne uštede veće od 104 miliona dinara.
„Smanjenjem broja sektora sa pet na dva smanjen je i broj rukovodilaca. Ukupan brojs zaposlenih smanjen je sa 152 u 2012.godini na 143 u novembru 2014.godine. u julu 2012.samoinicijativno smo umanjili zarade u proseku za 18 odsto“, kaže Ljevnaić.
Prihodi od prodaje ski karata u milionima dinara za mesec januar
2008. 121,1
2009. 124,4
2010. 79
2011. 126,9
2012. 132,5
2013. 121,5
2014. 130
2015. 219,2
Izvor: Skijalista Srbije