Privreda jednog regiona opstala zahvaljujući veštačkom snegu: Sudeći prema vremenu u Beogradu, zime kao da nije bilo, ali zato na planinama skijaši i borderi uživali su u svojim omiljenim sportovima 138 dana zahvaljujući sistemima za veštačko osnežavanje. Na ovaj način sačuvano je više hiljada radnih mesta na planini

Upravo zbog veštačkog snega opstala je i privreda celog jednog regiona. Ski centar Kopaonik radio je bez prestanka od 30. novembra, a pune staze omogućile su rad  hotelijerima, ugostiteljima, ski školama i rentama, kao i lokalnim samoupravama i turističkim organizacijama, ističe za Diplomacy&Commerce Dejan Ljevnaić, v.d. direktor Skijališta Srbije

_top5684_resize_1280x850_640x425_640x425_-_copy

1. Čini se da je ski sezona uspela zahvaljujući veštačkom snegu, s obzirom da u februaru mesecu nije bilo prirodnog snega. Kako je opstala sezona?

Skijašak sezona na Kopaoniku završila se nakon tačno 138 dana rada bez prestanka. Ovu sezonu obeležila je mala količina prirodnog snega, a ski centar Kopaonik radio je bez prestanka zahvaljujući sistemima za veštačko osnežavanje. Upravo zahvaljujući Skijalištima Srbije, koja su uspela da održe kvalitet staza, kompletna turistička privreda radila je nesmetano. Privreda celog jednog regiona opstala je zahvaljujući više nego opravdanoj odluci o investiranju u sistemima za veštački sneg. Ski centar koji je radio bez prekida omogućio je rad hotelijerima, ugostiteljima, ski školama i rentama, kao i lokalnim samoupravama i turističkim organizacijama i na taj način sačuvano je više hiljada radnih mesta na planini. Samim tim, znajući da ne zavisimo u punoj meri od prirodnog snega, brojni investitori su se odlučili da ulažu u Kopaonik i samim tim razvijaju domaću turističku ponudu. 

2. Kako ste zadovoljni ovogodišnjom sezonom? Da li su napravljeni značajni fiinansijski pomaci u odnosu na prethodne godine?

Veoma smo zadovoljni, s obzirom da smo premašili prošlogodišnju koja je bila ubedljivo najbolja sezona ikada. Kada to kažem, upravo mislim na veliku posećenost, broj skijaša koji raste iz godine u godinu, ali i na odličan poslovni rezultat. Za pet meseca ski sezone u ski centru Kopaonik ostvaren je veći promet za 15% u odnosu na prethodnu sezonu, što je najbolji poslovni rezultat do sada. Sve veća popularnost domaćih ski centara, odlično pripremljene staze i u uslovima kada nema prirodnog snega, doprinela je tome da ovogodišnja skijaška sezona premaši prošlogodišnju. Februar 2016. je premašio isti mesec 2015. godine za čak 10%. Tokom marta meseca 2016. godine ostvaren je promet od oko 160 miliona dinara što je za 20 posto više u odnosu na mart mesec 2015. godine. U ovoj sezoni na Kopaoniku prodato je više od 160 hiljada ski karata, a ostvareno je više od 5 miliona vožnji žičarom.

3. Kakvi su prihodi Skijališta Srbije i da li se poštuju mere štednje?

Poslovni prihodi preduzeća, u poslednje tri godine, povećavaju se za oko 25%. Februar 2016. je, sa prometom od 285 mil. din, premašio isti mesec prošle godine, koji je bio najbolji mesec ikada. Samo u decembru je ostvaren neto prihod koji je 68% iznad neto prihoda u istom periodu lane. Procenjujemo i da će neto dobit za 2015. iznositi oko 54 mil. din, što je više od 9 puta veća planirana neto dobit. Ovakav poslovni rezultat ostvaren je zahvaljujući brojnim pozitivnim rezultatima u prethodnom periodu, kao i umanjenju troškova, povećanim merama štednje i umanjenu broja stalno zaposlenih. Prvenstveno je u pitanju bilo racionalno poslovanje i smanjenje svih kategorija troškova pa su ostvarene uštede u proteklih 5 godina od oko 270 mil. din.  Preduzeće je u julu 2012. samoinicijativno umanjilo zarade u proseku za oko 18%. U periodu od januara do decembra 2015. smanjen je broj stalno zaposlenih za pet.

Izvor: Diplomacy&Commerce