SAT Revija: Biciklisti okupirali Kopaonik: Da srpski turisti vole planinu i kada nema snega, potvrđuju podaci o izuzetnoj posećenosti Kopaonika, Tornika i Stare planine. Iako sezona još nije završena, sa više od 46.000 prodatih karata, već sada je sigurno da će ovo biti najuspešnije turističko leto. U Skijalištima Srbije kažu da su dobri rezultati plod višegodišnjeg ulaganja u nove sadržaje i infrastrukturu.

dsc_0172_mala_2_233x350Vreli dani krajem avgusta i početkom septembra podsetili su nas da leto još uvek itekako traje. Kako je more daleko a godišnji odmor potrošen, mnogi su spas od vrućina potražili tokom vikenda u jednom od tri najveća planinska centra u Srbiji. Zato nikoga nisu iznenadile slike brojnih šetača i biciklista koji se spuštaju niz Pančićev vrh na Kopaoniku, gužve ispred boba na šinama na Torniku, kao i pune gondole na Staroj planini. Po svemu sudeći, srpski turisti su otkrili da naše planine mogu biti jako zanimljive i da se na njima vreme može provesti kvalitetno, i kada nema snega. To potvrđuju i podaci o broju prodatih karata i ostvarenih vožnji u zabavnim parkovima i žičarama, ali i zadovoljni hotelijeri. Ovako dobra posećenost za neke je iznenađenje, ali ne i za ljude iz JP Skijališta Srbije, koji već skoro punu deceniju stvaraju uslove za planinski turistički raj. To je u razgovoru za našu reviju potvrdio i Dejan Ljevnaić, v.d direktora JP Skijališta Srbije

Dobra posećenost planinskih centara u letnjoj sezoni nije slučajna, već bismo rekli da je to plod višegodišnjeg planskog ulaganja?

Skijališta Srbije već duži niz godina intenzivno rade na afirmaciji letnjeg odmora na planini. Do pre tri godine, posetioci su mogli na planini da uživaju u panoramskim vožnjama žičarom i u šetnjama. Sada je situacija potpunu drugačija jer imate mogućnost da birate da li ćete provesti miran, porodičan odmor na planini, ili izbudljivu adrenalinsku avanturu. Šta god da turisti izaberu, neće pogrešiti, jer sa sobom nose posebno iskustvo. Sistemskim ulaganjem, dobrim idejama pretočenim iz višegodišnjeg iskustva, došli smo do toga da smo već na polovini letnje sezone imali 35 hiljada ostvarenih prolaza na sadržajima. Od početka afirmacije letnjeg turizma do sada uloženo je 4,2 miliona evra. Imamo još puno planova i zamisli, nadamo se da će biti mogućnosti da ih ostvarimo i da budemo među najtraženijim destinacijama u ovom delu Evrope.

Kad ste već pomenuli broj posetilaca, koliko je gostiju do sada uživalo u sadržajima koje nude turistički centri Kopaonik, Tornik i Stara planina?

Sezona koja još uvek traje protiče zaista odlično. Očekivali smo veliki broj gostiju, ali su sva očekivanja premašena. Do sada je prodato 46.000 karata za zabavne sadržaje, a ostvareno je 55.000 vožnji.

Razlog za dobru posećenost verovatno su bile i novine u ponudi koje su dočekale goste?

Pored već poznatih sadržaja poput panoramske vožnje žičarom, pešačkih tura, tjubing staze, zip-lajna, višenamenskog sportskog terena i terena za mini golf, posetioci mogu da se zabave na bobu na šinama, biciklističkim stazama za mountin bajk i posebnim stazama za mountain kart (vozilo nalik kartingu koje nema motor). Na Torniku je ove sezone urađena biciklistička staza Stankova ravan, duga četiri kilometara, koja većim delom prolazi kroz šumu. Ova staza prostire se do najlepšeg vidikovca odakle se vidi Ribničko jezero, naselje Zlatibor, kao i jedan od najlepsih delova Zlatibora – Šainovci. Osim toga, pripremljena je i nova staza koja je namenjene pravim ljubiteljima ekstremnog biciklizma.

Da li to znači da planinski biciklizam privlači najveći broj posetilaca?   

Nema turiste koji dođe na planinu, a ne provoza se žičarom ili bobom na šinama. Ali sve veće interesovanje vlada za planinski biciklizam, s obzirom na odlično trasirane staze i veliku udobnost zbog iznajmljivanja bicikala u samom centru. Takođe, i mountin kart je veoma zanimljiv i uzbudljiv sadržaj, a vožnja počinje sa vrha planine.

Koliko je na posećenost uticala činjenica da ste se od početka aktivno uključili u akciju Vlade Srbije o subvencionisanom odmoru Moja Srbija?

Uzeli smo aktivno učešće u ovoj kampanji, jer se već godinama “borimo” da dokažemo da i odmor na planini može da bude jednako dobar i zabavan kao odmor na moru. Neće se baš svako složiti da planina može da zameni more, ali smo mi tu da turistima pružimo maksimalno uživanje i što više sadržaja kako bi im vreme bilo ispunjeno. Svaki donosioc kopije vaučera za subvencionisani odmor ostvaruje popust od 20 posto na cenu zabavnih sadržaja. Drago nam je da je Vlada Republike Srbije, na čelu sa premijerom Vučićem podržala akciju “Moja Srbija”.

Projekat povratka domaćih gostiju na planine tokom leta zajednički ste organizovali sa hotelijerim, pa je bilo i nekih posebnih pogodnosti na ovogodišnjim specijalnim Top samr vikendima. Kakva je bila saradnja sa drugim nosiocima turističkih aktivnosti na planinama?  

Top Samr Vikendi su bili pun pogodak. Produženi vikend na veoma prijatnim temperaturama uz popust za smeštaj i zabavne sadržaje do 15 odsto, privukao je veliki broj gostiju na planine. Kao i do sada, imamo veoma profesionalnu i korektnu saradnju sa svim turističkim subjektima i institucijama na čijoj se teritoriji nalaze naši centri. Imamo podršku za naš rad i očekujemo da ćemo zajedničkim snagama uspeti u cilju da Srbija i tokom leta bude top turistička destinacija.

Iako je septembar letnja sezona na planinama nije još završena, pa će gostiju sigurno biti još?

Svi zainteresovani turisti još uvek mogu da uživaju u ponudi planinskih centara. Od 1. septembra zabavni sadržaji u centru Tornik rade za posetioce subotom i nedeljom od 11 do 17:30 h, a gostima su na raspolaganju panoramska vožnja žičarom, bob na šinama, tjubing staza, mountin bajk i mauntin kart, multifunkcionalni sportski teren, kao i mini golf. Radno vreme adrenalinskog parka i drugih sadržaja na Kopaoniku je četvrtkom, petkom, subotom i nedeljom od 10 do 17 časova. Zahvaljujući akciji Moja Srbija, koja će trajati skoro do početka zimske sezone, i ako nas posluži vreme, nadamo se da će još veliki broj domaćih i stranih turista uživati na našim planinama.

Počele pripreme za zimsku sezonu

Letnja sezona još nije završena, ali već sada u Skijalištima sigurno razmišljate i pripremate se za predstojeću zimsku sezonu?

Pripreme za predstojeću zimu već teku. Uređuju se tereni i proverava infrastruktura kako bi sve bilo spremno kad padne prvi sneg. Prošla godina je bila godina velikih investicija. Izgrađene su dve šestosedne žičare na lokacijama Krčmar i Gvozdac na Kopaoniku. Ljubitelji ovih staza mogli su da uživaju u vožnji na instalacijama poslednje generacije sa haubama i grejačima na sedištima. Na stazi Gvozdac produžena je staza za 400 metara, a produžen je i ski lift “Malo jezero”, kako bi skijaši lakše došli do staze Sunčana dolina. Postavljena je  pokretna traka na Jaramu dužine oko 70 metara, koje omogućava lakši i bezbedniji prelaz skijaša ka stazama na Gobelji. Tokom prošle zimske sezone naše skijaške centre je posetilo preko 233 hiljade skijaša, što je za 40 odsto više u odnosu na sezonu 2013/14, zbog čega je prošla sezona bila ubedljivo najuspešnija od kada postoje Skijališta Srbije. Ove godine neće biti novih kapitalnih objekta, ali zato garantujemo vrhunsko skijanje, uređene staze i maksimalno zadovoljstvo boravkom na planinama.

Zahvaljujući vašoj inicijativi naredne zime u skijalištima će biti više učenika. O čemu se tačno radi? 

Skijališta Srbije su pre tri godine prvi put podnela inicijativu za promenu školskog kalendara kako bi se termin zimskog raspusta poklapao sa periodom najoptimalnijih uslova za bavljenje zimskim sportovima, i kako bi se roditeljima izašlo u susret u planiranju organizacije zimskih odmora. Ministarstvo prosvete usvojilo je inicijativu za pomeranje zimskog raspusta, kako bi što veći broj dece mogao da iskoristi sneg i povoljne uslove za boravak na planinama. Od ove školske godine, đake osnovnih i srednjih škola očekuje zimski raspust iz dva dela. Prvi deo zimskog raspusta počinje  31. decembra 2015. godine, a završava se 8. januara 2016. godine, dok će drugi deo trajati od 1. do 12. februara 2016. godine.

Izvor: SAT Revija