TOS istraživanje: Stavovi i navike domaćih turista: Turistička organizacija Srbije je, uz pomoć agencije ProPozitiv, sprovela istraživanje o stavovima i navikama domaćih turista u Srbiji u 2015. godini. Cilj ovog istraživanja bio je utvrđivanje činjenica o demografskim i ekonomskim karakteristikama domaćih turista i karakteristikama njihovog odmora u Republici Srbiji u 2015. godini (u gradovima, banjskim mestima, planinskim mestima, seoskim domaćinstvima i ostalim turističkim destinacijama).

istrazivanje_626x431

Po ovoj analizivi Zlatibor je ubedljivo najposećenija turistička destinacija u zemlji, a za njom Kopaonik. Turisti su istakli da je razlog za izbor planine kao idealne turističke destinacije za odmor u Srbiji prirodne atrakcije, čist vazduh, klimablizina destinacije i povoljni smeštaj. Domaći turisti na odobrane destinacije, prema istraživanju, idu sa decom, partnerom ili prijateljima i tu uglavno  sopstvenim prevozom ili autobusom.  I dalje prednost ima privatan smeštaj u odnosu na hotelski, a od dodatnih sadržaja najviše ih zanimaju sportsko-rekreativni sadržaji, izleti u prirodi, spa i wellness, kao i sadržaji za decu.

Domaći turisti u 40 odsto slučajeva odlučuju se da posete mesto u kojem su imali pozitivno lično iskustvo, a u 38 odsto slučajeva putuju na osnovu preporuke partnera, rođaka, prijatelja.

Izvor: JP Skijališta Srbije